איך יוצרים תוכן מותאם לעידן ה-AI?

1 ספטמבר, 2025  | 

הצ'אטים מבוססי AI סוחפים את הגולשים בסערה, ומותגים רבים באים אלינו עם בריף ברור – אנחנו רוצים להיות שם. התשובה לשאלה "איך" היא מעט מורכבת, מאחר ומדובר במנועים חכמים מורכבים המשתנים מגולש לגולש ושבוע לשבוע. הגישה שלנו היא כזו – קודם כל להתאים את התוכן שלנו לעידן ה-AI, וכאן בכתבה נסביר בדיוק איך. חשוב לזכור שקשה להבין באמת איך ה-AI עובד, קשה למדוד אותו ולעקוב אחרי השינויים שבו. מה שיותר פשוט זה לחשוב הפוך מהסוף להתחלה. בואו נתחיל.

 

ה-AI בדומה למנועי החיפוש, גם הוא סורק את האתר שלכם.

זה נכון שמנועי ה-AI נשענים על מידע ממנועי החיפוש, למשל Gemini נשען על תוצאות של גוגל, ChatGPT נשען על תוצאות מנוע החיפוש Bing . אבל לא רק, ה-Crawlers של מנועי ה-AI ניגשים גם לאתר שלכם כדי לסרוק את התכנים ולהבין על מה מדובר, בעיקר כדי ללמד את המודל כמה שיותר מידע. לכן, השלב הראשון הוא להתאים את התוכן שלכם לגוגל ולשאר מנועי החיפוש. אותם קריטריונים ותיקים למאמרים אידאלים למנועי חיפוש רלוונטיים ב-100% גם למנועי הצ'אט בהקבלה מלאה.

  • חשוב להקפיד על כותרת רלוונטית המכילה את מילת המפתח
  • מאמרים של לפחות 800 מילה ויותר
  • מומלץ לחלק לתת כותרות ולתחום כל חלק בכתבה על נושא ספציפי
  • לשלב תמונות במהלך הכתבה
  • קישורים פנימיים לעמודים בכתבה
  • תוכן ייחודי שלא חוזר בעצמו באתרים אחרים
  • לא להפיץ את מילת המפתח פעמים רבות מידי בכתבה (למשל עד 3 פעמים)
  • יישום היררכיית כותרות מ-H1 ל-H2 והלאה (סוגי כותרות ותתי כותרות הקריאים למנועי חיפוש)
  • מבנה ברור – פסקאות מובנות וברורות.
  • הוספת סכמות לעמודים (כלי אינדוקס חשוב)

 

תבדקו אותנו – תשאלו את הצ'אט כמה שאלות כלליות ותראו שכמעט כל הכתבות שהוא מציג עונות לקריטריונים האלה. הפתרונות הקלאסיים תמיד עובדים וסביר שימשיכו לעבוד. ממש כפי שרובנו יושבים עכשיו על רצפה, ונוסעים לעבודה ברכב המצוייד בגלגלים. אלו לא דברים שיתחלפו בקרוב.

 

קידום התכנים במנועי חיפוש

מבדיקות מעמיקות שלנו, ראינו שהרוב המוחלט של התוכן שמופיע בצ'אטים הוא תוכן שמקודם במנועי חיפוש ומופיע על שאילתות דומות זהות או מקבילות במנוע החיפוש. לכן קידום אפקטיבי יגדיל את החשיפה גם במנועי החיפוש. קידום אפקטיבי מכיל בתוכו אופטימיזציית On Site, התאמות בתוך האתר שלכם, וגם אופטמיזציית Off Site – התאמות מחוץ לאתר.

 

כתבה צריכה להיסרק ולהתאנדקס על ידי מנוע חיפוש בכדי שתופיע בכלל בצ'אט. מנוע החיפוש סורק את רוב האתרים אחת לתקופה מסויימת ומאנדקס אותם במידה והכל תקין. זה תהליך שניתן לפקח עליו ולזרז אותו. רק חשוב לזכור, הקידום למנועי הצ'אט AI מגוון וצריך לחשוב לאיזה מנוע חיפוש בדיוק תרצו לקלוע.

לא להציע הצעות עסקיות אלא לחשוב על שיח של פתרונות

אחרי לא מעט הנחיות טכניות נגיע לפסיכולוגיה של העניין. ההבדל המהותי בין חיפוש לצ'אט מבוסס AI הוא שבחיפוש יש לי "שאילתה" מילה נושנה שמציגה פקודת חיפוש מסוימת. בזמן שבצ'אט אנחנו מנהלים שיחה. תוך כדי שיחה, אנחנו נשאל שאלות (לפעמים אחת ולרוב יותר) ונתייעץ עם הצ'אט כדי שיתן לנו פתרונות.

 

במטרה לקדם באופן אפקטיבי תכנים ברוח התקופה אנחנו נצטרך לחשוב לבדוק ולסקור – אילו נושאי חיפוש הגולשים שלנו עלולים לשאול את הצ'אט ועליהם ליצור תוכן.

 

למשל, בתחום עגלות תינוק, בעבר היינו מקדמים ביטוי כגון "עגלת תינוק מומלצת" ורושמים כתבה בנושא. אולם כדי להופיע בתשובות הצ'אט, היינו ממליצים דווקא על נושא כגון "עגלות תינוק מומלצות ל2025 המדריך המלא". נושא שמראה שקיים שיח, ויש צורך בחוות הדעת של הצ'אט. מחקרים מראים שבקרב הגולשים הצ'אט נתפס כיותר חכם ואמין גם ממנוע החיפוש, וזאת למרות תופעת ההלוצינציות (הזיות) – שבה הצ'אט ממציא תשובות אחת לכמה זמן. שילוב של תקופה, השנה הנוכחית והעונה הנוכחית – מראה על תוכן עדכני. גולשים רבים מחפשים את זה.

 

רכיב נוסף בעולם התוכן הוא להוסיף ציטוטים אסמכתאות, המלצות וגורמים המעודדים אמון. אמון הוא נושא שמאד חשוב לצ'אט לאמת לפני הצגת התוצאה לגולש.

 

בנוסף לא לשכוח את גישת הפתרון. הגולש מחפש משהו. לא נספר לו כמה המוצר שלנו הוא טוב, ולא נהיה שיווקיים בפן הזה אלא נספק ערך ונפרט מדוע פתרון מסוים הוא הפתרון המועדף.

 

פורמטים אפקטיביים לכתבה

מומלץ להצמד לפורמטים כגון – המדריך המלא ל-X, או 10 סיבות ל-Y. שאלות ותשובות בנוגע ל-Z. כל מה שרציתם לדעת W המדריך המלא. פורמטים אפקטיביים ומשכנעים נקלטים היטב ומומלצים על ידי מנועי ה-AI. בנוסף יש עדיפות לתוכן מקורי. אם ביצעתם מחקר, המגובה בנתונים או מספרים וכתבתם את התוכן בעצמכם, זה יכול לסייע לסריקה. באופן אירוני הצ'אט מעדיף תוכן מקורי וימנע מתוכן שנעשה באמצעות AI ללא מחשבה רבה. כלומר, ה-AI מפלה את עצמו ומעדיף תוכן אותנטי שזה די מרתק. כמובן שאפשר וכדאי להיעזר ב-AI ליצירת תוכן אבל תמיד מומלץ מגע אדם בשביל לדייק את התאוצה והפרופמפטים.

 

חשוב! בשונה מחיפוש בגוגל בו אני רוצה פתרון זריז לבעיה ומחפש משהו ספציפי, כאן זה שיחה. בפירוש ה-AI מעדיף לפעמים כתבות חופרות ומפורטות שסוקרות נושא מסוים באופן מקיף ומלא. אם בתחילת הכתבה המלצנו על מאמר של 800 מילה, בסקירה מפורטת אפשר בקלות להגיע ל-2,000 ומעלה.

 

לשאול את הצ'אט

זה מפתיע אבל אם תשאלו אותו איזה שאלות רבים שואלים או אילו שאלות הגולשים יודעים לשאול על נושא מסויים, הצ'אט יכול לפלוט לכם לא מעט רעיונות. כמובן שצריך להפעיל שיקול דעת, אבל אפשר להתייעץ איתו גם לגבי טיפים ורעיונות נוספים.

 

איך נדע שזה עובד?

המטריקה הטובה ביותר היא למדוד את כמות הגולשים המגיעים מצ'אטים מבוססי AI. גוגל אנליטקס כיום מציג לנו את המידע החשוב הזה, ומשם, ניתן לבחון כמה גולשים הגיעו ולמדוד את התנהגותם. השלב הבא הוא למדוד תוצאות – המרות (מכירות או לידים) ולנתח את הביצועים של אותו טראפיק. אנחנו כבר סגרנו עסקה עם לקוחות שפנו אלינו כתוצאה משיחות עם Chat GPT. השינוי הזה כבר קורה בפועל.

 

לסיכום – לפני שעושים מהפכות גדולות בתהליך הקידום שלכם תתחילו מלמטה. תשקיעו בתוכן טוב שמתואם לאופן שבו הגולשים מחפשים ומתקשרים מול המנועים, זאת ההמלצה הטובה ביותר שנוכל לתת לכם. בדקנו את זה עם הצ'אט – הוא מאשר 😉 .

 

בואו נדבר