10 הטעויות הנפוצות ביותר באתרי אינטרנט

10 אוקטובר, 2024  |  כתבות אתרים

בתור סוכנות דיגיטל, אנחנו נחשפים למאות, אם לא אלפי אתרי אינטרנט מכל הסוגים. בין אם מדובר באתרים של לקוחות, אתרים של מותגים שאנחנו מקדמים, אתרים של לקוחות מתעניינים, אתרי מתחרים ואתרים אקראיים בהם אנחנו נתקלים בשלב התחקיר ואיסוף מידע. בכל פעם כמעט, אנחנו נתקלים באותן טעויות אשר חוזרות על עצמן. אז לשירותכם: הנה 10 הטעויות הנפוצות ביותר, שאת האמת קצת נמאס לנו לראות שוב ושוב, ואולי המאמר הזה יעזור קצת בנושא.

אם תערכו בדיקה יסודית לאתר שלכם, סיכוי גבוה שאחת מהבעיות המצויינות כאן במאמר תעלה, מוזמנים לבדוק!

1. די עם הדגלים! זה לא האו"ם, זה אתר אינטרנט.

אחת הטעויות הנפוצות ביותר, שמותגים רבים, קטנים כגדולים עושים – היא לשים דגל על ניווט השפות. קודם כל דגל הוא סמל שטומן בתוכו משמעויות, סנטימנטים ואסוציאציות רבות, שלעתים איננו רוצים שיתעוררו אצל הגולשים. שמתם את דגל בריטניה? העלבתם את ארה"ב, מדינה עם מעל 330 מיליון תושבים, שכרגע חלקם כועסים עליכם. שמתם דגל ארה"ב? העלבתם לא מעט בריטים שלדעתם הבעלות על השפה האנגלית היא בידיהם, וכו'. שנית, נרצה להימנע מגיבוב יתר של צבעים וצורות שהורסים את אחידות האתר ופוגמים בניקיון העיצובי. האתר צריך לדבר על המותג שלכם, ולא לעורר סנטימנט לאומני כזה או אחר.

המלצתנו? תפריט השפות צריך להכיל את שם השפה בכתב. גלובוס קטן יכול לעזור להסביר לגולש שכאן נמצא תפריט השפות במידה והוא לא שולט בשפת האתר.

2. דיסאוריינטציה בדף הבית. איפה לעזאזל אני נמצא?

חוק חשוב באתרי אינטרנט – תוך מקסימום שתי שניות, הגולש צריך להבין לאן הוא הגיע. דף הבית, והגלילה הראשונה צריכים להבהיר לגולש היכן הוא, וליצור תחושת שייכות. בקיצור: אנחנו לא מנסים לבלבל את הגולשים. להפך – אנחנו רוצים לפקס ולמקד אותם. אתרים רבים רושמים בדף הבית בגלילה הראשונה משפטים כלליים דוגמת "מובילים במצוינות". עוד לא הכרנו עסק שהמוטו שלו היא שאיפה לבינוניות, לכן הצהרות כלליות לא עוזרות לנו להבין – מי אתם? מה תחום העיסוק? ולמה אני כאן? אלו הן שאלות מאוד חשובות לגולש. לכן, כן מומלץ להציף תוכן עם משמעות בגלילה הראשונה. בנוסף, אתר שיש בו תמונה בלבד בתמונה הראשונה הוא בעייתי לגולשים ומנועי חיפוש כאחד. מומלץ כמעט תמיד לשלב גם מלל וגם ויזו'אל בגלילה הראשונה של האתר.

3. טעינה ארוכה מידי בדף הבית או Preloader

בעבר הרחוק, בימי ראשית האינטרנט, לכל אתר היה Preloader – מעין אנימציית טעינה חמודה. בימינו, אלא אם אתם אפליקציה אדירה עם מאות אלפי גולשים, אין שום הצדקה ל- Preloader. לגולש אין סבלנות והוא לא ימתין לכם. יתרה מזאת – אין הצדקה לאתר איטי שמתארח באחסון שאינו מתאים לצרכי הגולשים שלכם. אתר איטי גורם לאחוז נטישה גבוה, ומאבד פניות וגולשים. האתר שלכם צריך לעלות תוך שניה או מקסימום שתיים. אין לגולשים זמן מעבר לזה.

4. בדיקות 'צור קשר' תקופתיות

אנו מבצעים באתרים שלנו בדיקות 'צור קשר' אחת לתקופה מסוימת. מכיוון שהעברה של ליד היא נושא טכני ומורכב שעלול להיחסם ולהיפגם במגוון אופנים. לכן, בדיקה שהליד מגיע באופן תקין יכולה לשלול את קיומן של תקלות רבות, דוגמת תקלות ברמת המייל המקבל, כניסה לתיבת ה-Spam ועוד תקריות שבגללן הלידים אינם מגיעים ליעדם. אנחנו ממליצים לוודא כי נערכות בדיקות מסודרות, כולל מטלפונים ניידים, בכלל הטפסים, ולוודא כי הכול מתקבל כשורה. מותגים רבים היו בטוחים ב200% שכל הטפסים שלהם תיקנים, אבל לאחר בדיקה יסודית בדסקטופ מובייל ומגוון עמודי האתר, פעמים רבות מצאנו טופס תקול או מייל שלא מגיע ליעד שלו.

5. 'אנחנו לא צריכים מערכת לידים'!

בעלי אתרים רבים טוענים שאין להם צורך במערכת לידים. לדעתנו, כל אתר שמקבל מעל 30 פניות בחודש חייב מערכת לידים, וכל אתר שמקבל יותר מליד אחד בשנה – רצוי מאד שתהיה לו מערכת כזו. לא נפרט כאן את כל הסיבות, אבל באופן תמציתי נאמר כי מיילים ואתרים הם לא דרך מומלצת לגיבוי ולניהול פניות. השווי של פניה אחת יכול להיות אדיר, ואנחנו לא רוצים לסמוך על תקינות תיבת המייל שלכם בכל רגע נתון או על הקשב האנושי. לכן, מערכת לידים היא Must עבורכם.

6. ומה עם המובייל?

גם היום, כאשר המובייל חצה מזמן את קו 50% מנפח הגלישה ומתקרב בממוצע הכולל אף ל- ל60%, אנו שמים לב שחווית הלקוח במובייל היא לרוב פחות טובה מאשר בגרסת הדסקטופ, בנייד לרוב יושקעו פחות זמן, פחות מחשבה, פחות זמן QA ופחות עיצוב. תנו גלישה בקרה דרך המובייל ותשאלו את עצמכם כמה שאלות : האם נוח להתמצא כאן? האם אפשר להתמצא בקלות בשימוש באגודל אחד בלבד? האם הכל נראה מעולה? והיכן יש פערים אל מול גרסת הדסקטופ.

7. אתר חסר תקנה (ותקנון)

באתרים רבים לא מופיע תקנון אין תקנון, וזה חבל, משום שאתר ללא תקנון לא רק חשוף לבעיות, הוא גם אינו מוגן בזכויות יוצרים וחשוף לשכפולים וחיקויים. לכן, אתם חייבים תקנון בסיסי, ואנשי הדיגיטל שלכם חייבים לתת לכם את הכלים לייצר תקנון כזה. חברות מונפקות וחברות ברמות סיכון גבוהה זקוקות לתקנון מהמחלקה המשפטית שלהן, אך יתר החברות יכולות להסתפק בתקנון גנרי. גם בעבודה מול חברות ענק נתקלנו עשרות פעמים בתופעה של היעדר תקנון. תקנון הוא אמצעי בסיסי אשר מגן על זכויות היוצרים שלכם וחייב להופיע באתר שלכם. (הערה חשובה – בפירוש אסור להעתיק תקנון מאתר אחר, ומומלץ בכל מקרה להתייעץ עם גורם מקצועי)

8. קצת נגישות

אתרים הפונים לשוק הישראלי חשופים לחוק הנגישות. גם מותג שיבחר לא להשקיע בנגישות, לא יכול להתעלם ממנה. לכן, חובה לבצע השקעה, אפילו מינימלית ברמת התוסף. וכמובן, מומלץ מאוד לבנות עמוד נגישות הסוקר את רמת הנגישות של האתר, עם פרטיו של איש הקשר האחראי לנגישות בארגון, כולל מייל וטלפון אישי.

9. מי מגבה את הגיבוי?

מחקרים מראים ש80% מהגיבויים בעולם אינם ניתנים לשחזור. אם יש לכם גיבוי, זו התחלה טובה. אבל לא כל גיבוי ניתן לשחזר וביום הצורך הגיבוי שלכם אולי לא יעבוד. לכן, אנחנו ממליצים בחום לבצע גיבוי Offsite – לשים 'גיבוי בצד' אצלכם, ולבצע בדיקות שיוודאו כי הגיבוי תקין וניתן לפריסה, על מנת שתוכלו להשתמש בו במידת הצורך.

10. דרכי התקשרות חסרות

בערך 90% מהאנשים שנכנסים לאתר שלכם ירצו לדעת היכן אתם ממוקמים. זאת גילנו ע"פ ניתוח נתונים של מאות אתרים. כן, דף "צור קשר" הוא לרוב הדף השני הכי נצפה באתר, ולא כדי להשאיר לכם ליד, אלא פשוט כדי לדעת מה הכתובת שלכם. לכן, מאוד חשוב לציין בעמוד 'צור קשר' את הכתובת המלאה שלכם, לרבות מיקוד, קומה וכד', כדי שהגולש יזהה שמדובר בחברה אמיתית ואמינה, ויוכל למצוא אתכם בקלות בעולם האמיתי. גם קומה, הוא פרט התקשרות קריטי! חשוב לפרט גם אותו. בנוסף, חובה לכלול גם כתובת מייל, וגם מספר טלפון – תנו לגולשים מקסימום אפשרויות ליצור איתכם קשר, באופן שנוח לו.

מקווים שהועלנו לכם. נציין רק שכתבה זו נוגעת בנושא תקינות אתרים רק על קצה המזלג, ללא התייחסות לסוגיות SEO, אבטחה, CRO, התאמות לאתרי E-Commerce ואספקטים נוספים רבים שיש להתייחס אליהם כשמודדים תקינות ואפקטיביות של אתר.

אם אהבתם את הכתבה – שתפו למען תקינות האינטרנט ותקינות האתרים באשר הם.
ואם תרצו פידבק על האתר שלכם, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר, נשמח לחלוק אתכם תובנות, הערות והמלצות.

בואו נדבר